Zdalny serwis: poznaj kluczowe walory
W nowoczesnych przedsiębiorstwach (różnego typu) stosuje się coraz to bardziej zaawansowane technologicznie maszyny. Dzięki temu praca idzie bardzo wydajnie i bezpiecznie. Oczywiście, jeśli te maszyny są sprawne. Czasami jest konieczny serwis. Czy warto zdecydować się na usługi świadczone zdalnie?
Aby konkretne maszyny pracowały rzeczywiście bardzo wydajnie, dokładnie i bezpiecznie (pod kątem infrastruktury, obrabianych produktów, czy ludzi) istotne jest nie tylko codzienne eksploatowanie, które powinno być realizowane zgodnie z zaleceniami producentów. Spore znaczenie ma także właściwe serwisowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nowoczesne maszyny są bardzo zaawansowane technologicznie. Dlatego Klienci (którzy je jakiś czas temu kupili) nie powinni samodzielnie brać się za identyfikowanie usterek. Już nie wspominając o naprawianiu na własną rękę. Takie podejście (bez posiadania odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, jak i sprzętu) może bowiem finalnie przynieść więcej szkód niż pożytku.
Co jednak zrobić, jeśli serwisanci pracują na drugim końcu Polski lub… świata? Z jednej strony nie można pozwolić sobie na to, by maszyny nie działały. Wszak ma to bardzo negatywne znaczenie pod kątem pracy całej firmy, jej mocy przerobowych, jak i uzyskiwanych dochodów.
Z drugiej strony czas oczekiwania na zidentyfikowanie usterki, czy jej naprawienie może być bardzo długi. Nic dziwnego, że coraz popularniejszy jest serwis zdalny. Producenci chętnie wprowadzają takie możliwości do swojej oferty. Dzięki temu staje się ona bardziej konkurencyjna i zarazem popularna. Najwięcej zyskuje jednak na tej płaszczyźnie Klient, który decyduje się na konkretne maszyny itp. Wszak dzięki temu ewentualna usterka nie spowoduje, że cała firma nagle „stanie”. A byłoby to przecież bardzo niekorzystne. Czasami samo uzyskanie informacji o zdiagnozowaniu usterki trwa kilka godzin. A to przecież tylko jedna część z tego procesu. Niekiedy nie jest możliwe, aby konkretny problem był naprawiony jeszcze tego samego dnia. W związku z tym nie powinno dziwić, że zdalny serwis to usługa, która zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem ze strony rozmaitych firm.
W odpowiedzi na te problemy zareagował podmiot HMS (właściciel marki Ewon). Ta firma wprowadziła bowiem na rynek nowoczesne bramki Cosy, a także Flexy. Czym cechują się te rozwiązania w praktyce? Bramki umożliwiają zdalne kontrolowanie parametrów pracy maszyny. Tak samo, jak monitorowanie ogólnego stanu technicznego. Duże znaczenie ma także funkcja podglądu PLC, która jest zainstalowana na maszynie. Dzięki temu można bowiem szybko wysyłać wiadomości dotyczące awarii, usterek itp. bezpośrednio do osób, które są odpowiedzialne za konkretne maszyny. Co jeszcze się tutaj liczy? Te informacje są przesyłane poprzez e‑mail lub na konkretny numer telefonu. Na skutek tego odbiorca wie o nich w czasie rzeczywistym. Nie jest tutaj ważne, w jakiej konkretnie lokalizacji się w danym momencie znajduje. Wiele innych faktów na ten temat znajduje się na stronie internetowej https://racontrols.pl/bazawiedzy/zdalny-serwis-szybka-diagnostyka-wygoda-po-stronie-wlasciciela-maszyny/. Na pewno warto na poważnie zastanowić się nad takimi rozwiązaniami, które przydają się w wielu sytuacjach.